شرکت نهاده گسترپارس رویش

فروش کود آهن کلات آهن کود هیومات پتاسیم کود اسیدهیومیک کود اسیدسیلیسک کود آمینواسید کارت زرد کارت آبی رول زرد تله موش تله دلتا تله فانل

بایگانی
آخرین مطالب

مقدمه جوندگان بخش اول

شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۰۳:۱۵ ب.ظ

مقدمه جوندگان بخش اول

 

جوندگان(Rodents)، گروهی از پستانداران هستند که از جهات مختلف در زندگی انسان اهمیت داشته و به لحاظ زیانهای فراوان امروزه مورد توجه بوده و مردم بخوبی آنها را می شناسند. این جانوران بزرگترین راسته پستانداران بوده و بواسطه داشتن صفات و ویژگیهای خاص خود از جنبه های مختلف بهداشتی، کشاورزی و اقتصادی به انسان خسارت می زنند. در کشور ماهم علاوه بر زیانهای بهداشتی و پزشکی، جوندگان از مهمترین آفات کشاورزی بوده و هر ساله خسارتهای سنگینی را در مزارع، باغات، انبرها، مراتع و ... وارد میکنند.

بنابراین، مبارزه با این آفات اهمیت زیادی دارد و به روشهای مختلف انجام میشود. بخاطر اثرات مخرب و ضایعات جبران ناپذیری که جوندگان ایجاد می کنند، جزء «آفات عمومی» محسوب میگردند. لذا، کنترل این جانوران از جمله اقدامات لازم و مهم در مزارع، باغات، جنگلها، مراتع، انبارها، منازل، مناطق شهری، صنعتی، بهداشتی، اداری و ... است. براین اساس، آشنایی با گونه ها، طرز زندگی، نحوه خسارت و بویژه روشهای کنترل جوندگان برای تمام کسانی که با کشاورزی و بهداشت مرتبط هستند و مخصوصاً کارشناسان بسیار ضروری می باشد.

اما از آنجا که بدلیل نبود واحدهای درسی تخصصی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی و نیز کمبود منابع علمی مناسب، این افراد معمولاً آگاهی کافی در این مورد ندارند. به همین علت، در این سلسله آموزش و مطالب تلاش شده که بطور خلاصه ولی کاربردی نکات فنی لازم و مهمتر در خصوص جوندگان بیان شوند.

جوندگان

 

مقدمه جوندگان بخش اول

شرکت نهاده گسترپارس رویش

 

نظرات  (۱)

تبلیغات در سایت پذیرفته میشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی